Algemene voorwaarden


Algemene leverings- en verkoopvoorwaarden. (versie 02/02/2022)

1. Algemeen

Onze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op al onze verkoopovereenkomsten en leveringen van goederen en/of diensten. Afwijking van deze voorwaarden is slechts geldig indien en voor zover wij dit schriftelijk aan de koper hebben meegedeeld. Eigen voorwaarden van koper zijn voor ons niet bindend, ook niet naast onze algemene voorwaarden.

2. Offertes

Tenzij daarin uitdrukkelijk anders is aangegeven zijn offertes vrijblijvend. Een vrijblijvende offerte kan tot acht dagen na de aanvaarding door middel van een schriftelijke mededeling worden herroepen. Indien ons, zonder dat wij vooraf een offerte hebben gedaan, een opdracht tot levering bereikt, hebben wij gedurende acht dagen het recht de opdrachtgevers schriftelijk te informeren dat wij de opdracht niet aanvaarden. Afroeporders moeten door de koper worden afgenomen binnen de afgesproken termijn. Bij verborgen gebreken voor plaatsing of herstelling kan er een meerprijs aangerekend worden, dit zal op voorhand door de installateur vermeld worden.

3. Prijzen

Tenzij anders is overeengekomen zijn alle prijzen exclusief BTW en andere overheidsheffingen - Wij zijn bevoegd stijgingen van de kosten, die zich voordoen na het plaatsen van de opdracht door te rekenen aan de koper. Onder dergelijke kostenstijgingen vallen in ieder geval stijging van onze aankoopprijzen en van andere kosten waarop de overeengekomen prijs is gebaseerd, zoals prijsverhoging van het verpakkingsmateriaal, vrachttarieven, lonen, sociale lasten, douane-, in- of uitvoerrechten, wijzigingen in valutaverhoudingen, verhoging van de BTW en van andere overheidsheffingen - Indien wij de overeengekomen prijs verhogen, heeft de koper het recht de overeenkomst te annuleren, mits hij ons daarvan binnen de acht dagen na de datum van onze mededeling van de prijsverhoging per aangetekend schrijven bericht geeft. - Indien de koper verzoekt om een andere verpakking van de zaken dan de normaal door ons gehanteerde zullen hem meerkosten in rekening worden gebracht.

4. Levering : risico-overgang

Leveringen zijn af magazijn tenzij anders is overeengekomen. Dit zal door ons schriftelijk - mogelijk door opneming in een prijscourant of dergelijk schrijven - aan onze afnemers worden medegedeeld en kan driemaandelijks worden gewijzigd. Het risico van verlies, vernietiging en/of schade voor de te leveren zaken gaat over op de koper zodra de goederen zijn overgedragen aan de koper. - Het in vorig lid bedoelde risico gaat tevens over indien de zaken door ons of in onze opdracht ter aflevering aangeboden worden aan de koper en deze om welke reden dan ook niet afneemt : alsdan komen tevens alle door ons in verband met de aanbieding vergeefs gemaakte kosten en eventuele verdere kosten van vervoer, bewaring en opslag voor rekening van de koper.

5. Leveringstermijn : overmacht

Indien een leveringstermijn is overeengekomen zullen wij zoveel mogelijk trachten binnen die termijn te leveren. Overschrijding van die termijn geeft de koper echter niet het recht om schadevergoeding dan wel ontbinding van de overeenkomst te vorderen. Wel heeft de koper het recht ons schriftelijk een nieuwe redelijke leveringstermijn aan te zeggen. Indien ook hierbinnen niet wordt geleverd heeft de koper het recht de overeenkomst te (doen) ontbinden voor zover instandhouding daarvan niet van hem kan gevergd worden. -.Overschrijding van een overeengekomen leveringstermijn zal nimmer als een aan ons toe te rekenen tekortkoming gelden indien deze het gevolg is van een buiten onze macht gelegen, al dan niet voorzienbare omstandigheid als hoedanig in ieder geval gelden : oorlog of daarop gelijkende situaties, oproer, sabotage, boycot, staking, bezetting, blokkade, tekort aan grondstoffen, machineschade, tekortschieten van leveranciers en/of transporteurs, ziekte van of gebrek aan arbeidskrachten, maatregelen van de overheid (buitenlandse overheden daaronder begrepen) zoals vervoers-, import-, export-, of productieverbod, natuurrampen, slecht weer, blikseminslag, brand, explosie, uitstroming van gevaarlijke stoffen of gassen. -.In geval van niet aan ons toerekenbare niet- nakoming (overmacht) door de in lid 2 bedoelde omstandigheden hebben wij het recht de uitvoering van de overeenkomst hetzij op te schorten, hetzij de overeenkomst te annuleren. Wij zullen onze keuze binnen de acht dagen na het opkomen van de oorzaak van de onmogelijkheid te presteren schriftelijk mededelen aan de koper K-Service +32473703474 www.kservice.be

6. Vervoer

Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, regelen wij het vervoer van de zaken van ons magazijn naar de koper. De wijze van vervoer is te onzer keuze.

7 .Garantie en aansprakelijkheid

Op door ons geleverde goederen verlenen wij slechts garantie (Richtlijn 99/44/EG), De productgarantie beperkt zich tot de garantie van de fabrikant en haar termijn start op het ogenblik dat het product ter beschikking wordt gesteld.

Onze verantwoordelijkheid blijft in alle geval beperkt tot de waarde van de goederen. In geen enkel geval zullen wij verantwoordelijk gesteld worden voor onrechtstreekse of bijkomende schade of schade veroorzaakt door verkeerd gebruik. zover en zolang wij die van onze leveranciers hebben kunnen bedingen. Garantie geldt niet voor gebreken of defecten, ontstaan ten gevolge van geweld van buitenaf, natuurlijke slijtage, onjuiste behandeling en andere buiten onze controle liggende oorzaken. Garantie dekt geen verplaatsingen die nodig zijn, hiervoor zal een verplaatsingskost in rekening gebracht worden.

8. Reclamaties

De koper dient ons binnen acht dagen na levering schriftelijk (beweerde) tekortkomingen te melden, zulks op straffe van verval van zijn recht zich op die tekortkomingen te beroepen. Slechts op die tekortkomingen die zelfs bij nauwkeurige keuring binnen de in de eerste zin genoemde termijn niet door de koper hadden kunnen worden ontdekt kan de koper zich na afloop van die termijn nog beroepen, mits deze tekortkomingen aanstonds na de ontdekking schriftelijk aan ons zijn gemeld.

-.Indien de tekortkoming door ons wordt erkend, hebben wij het recht hetzij de zaken te vervangen, hetzij de koopprijs te restitueren dan wel te crediteren. -.De zaken terzake waarvan een tekortkoming wordt geclaimd dienen binnen acht dagen na de ontdekking daarvan aan ons te worden gezonden, dan wel dienen zij te onzer beschikking te worden gehouden, zulks ter keuze van de koper. Retourzending dient franco te geschieden onder vermelding van factuurnummer en factuurdatum.De zaken die ter beschikking worden gehouden zullen zo spoedig mogelijk door ons worden geinspecteerd. Tot dat moment zijn ze voor risico van de koper.

-.Totdat door ons uitdrukkelijk is aanvaard dat de zaken de gestelde tekortkomingen vertonen, mag de koper de betaling van de koopprijs niet opschorten dan wel een beroep op compensatie doen.

9. Eigendomsvoorbehoud

De eigendom van de geleverde zaken blijft bij ons totdat de koper al hetgeen hij aan ons uit hoofde van of in verband met door ons verrichte leveringen verschuldigd is heeft voldaan. Wij zijn gerechtigd bij enige niet tijdige betaling de ons in. eigendom toebehorende zaken eigenmachtig terug te nemen waar deze zich ook bevinden.

-.Hetgeen de koper uit hoofde van met hem gesloten overeenkomsten aan ons verschuldigd is wordt ten volle direct opeisbaar in geval van :

(a).opschorting van betaling of faillissement van de opdrachtgever of aanvraag daartoe;
(b).besluit van de koper tot gehele of gedeeltelijke staking of overdracht van zijn onderneming; (c).ontbinding van de vennootschap van de koper; (d).beslag ten laste van de koper;
(e).meer dan tweemaal niet-tijdige betaling door de koper.

In de onder (a) tot en met (d) genoemde gevallen zijn wij bevoegd alle overeenkomsten met de koper met onmiddellijke ingang te beeindigen, wanneer de koper niet binnen de acht kalenderdagen na een daartoe strekkend verzoek een naar ons oordeel voldoende zekerheid voor al wat hij aan ons verschuldigd is en nog zal worden heeft verstrekt, onverminderd onze overige rechten.

10. Herroepingsrecht

Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering, aan K-Service te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien het product onbeschadigd is en in originele ongeopende verpakking zich bevind. Ze wordenniet geaccepteerd,

- indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd

 - indien de artikelen of componenten niet meer zijn voorzien van de aankoopbon en serienummer 

- indien de verpakking niet origineel en onbeschadigd is (voor alle apparaten dient de verpakking bij gehouden) 

- indien de afnemer wijzigingen aan de artikelen heeft aangebracht of heeft laten aanbrengen door derden. 

Hierbij geldt tevens dat de kosten voor retourzendingen voor rekening van de klant komen. De afzender zorgt ervoor dat het apparaat degelijk en ordelijk wordt verpakt. 

Het herroepingrecht geldt niet in bepaalde gevallen. Het gaat hierbij om:

- diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument is begonnen

- Goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft.

- Goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of besteld.

- Voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, of die snel kunnen bederven of verouderen.

- Voor verzegelde apparaten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken

11. Betaling

Behoudens tegenstrijdige schriftelijke overeenkomst zijn onze facturen netto contant betaalbaar te Hamont-Achel. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de koper van de factuurdatum af de wettelijke rente bepaald in uitvoering van artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties verschuldigd, hetzij andere schriftelijke overeenkomst met de koper. Alle kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke incassering zijn voor rekening van de koper. De buitengerechtelijke incassokosten belopen 10% van het onbetaald gebleven bedrag met een minimum van 40,00EUR. In geval van niet-tijdige betaling zijn wij gerechtigd verdere leveranties op te schorten of te annuleren.   K-Service rekent een administratieve kost aan van 15€ voor de 2de en tevens laatste aanmaning via aangetekend schrijven of mail. 

De niet-betaling op de vervaldag van een enkele factuur maakt het verschuldigd saldo van alle andere, zelfs niet vervallen facturen, van rechtswege onmiddellijk opeisbaar.

12. Geschillen

Geschillen, welke ontstaan naar aanleiding van overeenkomsten, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen worden berecht door de rechtbanken van Hasselt en/of het vredegerecht. Wij zijn echter ook bevoegd de koper in andere rechtbanken te dagvaarden binnen vlaanderen.

13. Reservetoestellen

Reservetoestellen kunnen ter beschikking gesteld worden van de klant. Deze dienen gereinigd en in geleverde staat terug te komen. Bij vuile of defecte toestellen zal de klant op de hoogte gebracht worden en zullen reinigings / herstelkosten in rekening gebracht worden.

14. Onderzoekskosten

Onderzoekskosten zullen afgerekend worden bij expertise en verrekend worden bij aankoop nieuw gelijkaardig toestel voor vervaldatum factuur. Bij nazicht van meerdere toestellen zullen meerdere expertisekosten in rekening gebracht worden en slechts verrekend worden per aangekocht toestel of herstelling op welke deze expertise berust.